معاون پشتیبانی و توسعه منابع همزمان با روز ملی منابع انسانی خبر داد:

افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی و حمایتی کارکنان

معاون پشتیبانی و توسعه منابع شرکت ملی پست گفت: «از آنجایی که پست یک شبکه ارتباطی فیزیکی است، در کنار به کارگیری فناوری‌های نوین، تحقق ماموریت ها و اهداف آن وابسته به سرمایه انسانی توانمند است، از این رو افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی و حمایتی در دستور کار قرار دارد.»
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی و حمایتی کارکنان

به گزارش گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، محمد امیدی به مناسبت 25 فروردین روز ملی منابع انسانی ضمن تشریح نقش و اهمیت نیروی انسانی در شرکت ملی پست، از برنامه های امسال شرکت در این حوزه گفت.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

با توجه به اینکه پست یک شبکه ارتباط فیزیکی است و نیروی انسانی بخش مهمی از این شبکه را شامل می‌شود، سرمایه انسانی در پست چه جایگاهی دارد؟

هر سازمان نیاز به ارکان مهمی دارد تا بتواند مأموریت‌های خود را با بهترین کیفیت به نتیجه برساند که منابع مالی، زیرساخت‌های اداری، فناوری و... بخشی از این نیازهاست. اما یکی از نیازهای مهمی که می‌تواند راه را برای یک سازمان، نهاد یا ارگان و... هموار کند و به‌عنوان تسهیلگری برای پیمودن مسیرهای سخت و دشوار باشد نیروی انسانی آن سازمان است. به تبع شرکت ملی پست از این قاعده مستثنی نبوده و تحقق ماموریت اصلی خود را وابسته به سرمایه انسانی توانمند خود دانسته است. در واقع تأثیر نیروی انسانی کارآمد به حدی است که در دنیای امروز مفهوم نیروی انسانی تبدیل به سرمایه‌های انسانی شده است. به‌عبارت‌دیگر نیروی انسانی کارآمد به ویژه در شرکت ملی پست، به‌مثابه یک سرمایه است و هر چه این سرمایه و دارایی کلیدی با گذر زمان و کسب تجربیات، افزوده شدن دانش و ... ارزش بیشتری پیدا کند، شرکت نیز جایگاه ارزشمندتری خواهد یافت.

بنابراین با در نظر گرفتن ماهیت شرکت ملی پست و نوع خدمات آن می توان به جایگاه ویژه سرمایه های انسانی شرکت پی برد. با وجود به کارگیری فناوری‌های نوین، همچنان سرمایه انسانی توانمند و با تجربه، سهم به سزایی در انجام فرآیندهای اصلی شرکت را به خود اختصاص داده است.

برنامه‌های امسال شرکت برای بهبود معیشت کارکنان چیست؟

راه اندازی اپلیکشن، پلتفرم خرید اعتباری با همکاری شرکت اسنپ پی و خرید اعتباری و بازپرداخت طی 4 ماه با صفر درصد کارمزد، استمرار بهره مندی تمامی همکاران شاغل درسطح شبکه پستی از تسهیلات موسسه فرهنگی و ورزشی پیام، افزایش پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز کارکنان به میزان صد در صد، استمرار پرداخت وام مهریار به مبلغ یک میلیارد ریال به تمامی همکاران با سود حداقلی بر اساس امتیازات متعلقه، افزایش سقف تعهدات بیمه نوین نسبت به قرارداد قبل (در زمینه بستری، پاراکلینیکی، زایمان اعم از طبیعی و سزارین، جبران هزینه های مربوط به نازایی و ناباروری، جبران هزینه ویزیت و دارو و...)، ارایه خدمات سرویس اتو پلاس (امداد خودرو)در بیمه های بدنه خودرو های شخصی برای همکاران و بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی کلیه همکاران (شخصی) به صورت رایگان.

برنامه‌های امسال در موضوع ساماندهی، توانمند سازی و جذب نیروی جدید چیست؟

با در نظر گرفتن موانع قانونی ابلاغی نظیر "قانون برنامه هفتم توسعه فصل 23 اصلاح نظام اداری (ماده 104-105-106)"، ضوابط اجرایی بودجه، تبصره ماده 32 قانون خدمات کشوری و ... در صدد تهیه و تدوین سند جامع نیروی انسانی شرکت ملی پست هستیم تا بتوانیم ضمن برآورد دقیق نیروی انسانی مورد نیاز (با در نظر گرفتن خروج کارکنان طی 5 سال آینده، اهداف و استراتژی های ابلاغی ) نسبت به ترسیم نقشه راه اجرایی منابع انسانی شرکت ملی پست اقدام کنیم.

پس از اعلام نتایج و خروجی های مطالعاتی صورت گرفته از سند جامع، نسبت به ساماندهی، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی، اقدام یا در صورت نیاز بررسی راهکارهای قانونی جهت جذب نیروی انسانی متخصص اقدام خواهد شد.