شناسه خبر: 511754
شنبه 29 شهریور 1404 13:08
به گزارش دانشگاه سئوی ایران، لینک سازی داخلی و خارجی جزو مهمترین استراتژی های سئو هستند که باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شوند و نرخ ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کنند. به کمک لینک سازی می توان موتورهای جستجو را متوجه ساختارمند بودن صفحات سایت کرد و اعتبار صفحات را افزایش داد. اما اشتباه نکنید. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی فقط در خدمات سئو خلاصه نمی شوند.
این تکنیک ها می توانند میزان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش دهند، نرخ تبدیل را بالا ببرند و در نهایت به فروش بیشتر سایت شما کمک کنند و این یعنی درآمد بیشتر با لینک سازی. در این مطلب از رایا مارکتینگ بررسی می کنیم که یک استراتژی لینک سازی موفق شامل چه اقداماتی است، تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست و این تکنیک ها چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارند. با ما همراه باشید.
لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی به بیان ساده یعنی ایجاد ارتباط معنی دار بین صفحات یک سایت. این لینک ها به کاربران و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار سایت را بهتر درک کنند. بهبود تجربه کاربری یکی از مزایای اصلی لینک سازی داخلی است.
چرا که این لینک ها باعث هدایت کاربران به صفحات مرتبط می شوند. در نتیجه مخاطبان شما از گردش در بین محتواهایی که به آنها علاقه مند هستند لذت خواهند برد. به کمک لینک سازی داخلی می توان صفحات جدید سایت را ایندکس کرد. اگر برخی از صفحات سایت شما قدرت کمتری دارند می توانید با ایجاد لینک های داخلی، رتبه این صفحات را بهبود دهید.
در حقیقت لینک سازی داخلی نرخ پرش کاربران را کاهش می دهد و کاربران را ترغیب می کند مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. شما میتوانید با استفاده از انکر تکست های مناسب در لینک سازی داخلی نرخ کلیک را افزایش دهید.
لینک سازی خارجی چیست؟
لینک سازی خارجی یعنی گرفتن لینک از سایت های دیگر به سایت خودتان و جذب ترافیک ارجاعی. با استفاده از لینک سازی خارجی می توان به گوگل نشان داد که محتوای سایت شما ارزشمند است. هر چه اعتبار سایت هایی که به سایت شما بک لینک می دهند بیشتر باشد، اعتبار دامنه (DA) سایت شما افزایش پیدا می کند.
نکته مهمی که نباید در لینک سازی خارجی فراموش کنید، گرفتن بک لینک از سایت هایی است که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند. خرید بک لینک می تواند تا حد زیادی به رتبه سایت شما آسیب وارد کند و باعث جریمه سنگین از طرف گوگل شود.
بسیاری از کسب و کارها با لینک سازی خارجی در رسانه های خبری معتبر و شبکه های اجتماعی، در جلب اعتماد کاربران موفق عمل می کنند. اگر می خواهید بک لینک های قوی بگیرید، باید در تولید محتوا ارزشمند و غنی موفق عمل کنید چرا که راز بک لینک های قوی، تولید محتوای قابل اشتراک گذاری است.
تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟
اگر بخواهیم چند تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی را به زبان ساده بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
تفاوت در منبع لینک
منبع اصلی لینک سازی داخلی سایت خودتان است. اما در لینک های خارجی کاربر از سایت دیگری به سایت شما هدایت می شود.
تفاوت در هزینه لینک سازی
لینک های داخلی معمولا هزینه کمتری دارند و اغلب به صورت رایگان ایجاد می شوند. اما لینک سازی خارجی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت چرا که نیاز به رپورتاژ آگهی و همکاری با سایر وب سایت ها دارد.
تفاوت در هدف لینک سازی
هدف از لینک سازی داخلی بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری است در حالی که مهمترین هدف لینک سازی خارجی افزایش اعتبار سایت است.
تاثیر لینک سازی داخلی و خارجی بر سئو
لینک سازی داخلی تاثیر مستقیم و ارزشمندی بر سئوی سایت دارد در حالی که این تاثیر در لینک سازی خارجی بیشتر است.
لینک سازی چه اهمیتی در سئوی سایت دارد؟
مهمترین اهمیت لینک سازی در سئو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
نکات مهم در لینک سازی سایت
برای اینکه بهترین نتیجه را از لینک سازی در سئو سایت بگیرید و مشمول جریمه های سنگین گوگل نشوید، باید حواس تان به نکات زیر باشد:
استراتژی لینک سازی شامل چه اقدامات مهمی می شود؟
بهترین استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی باید شامل اقدامات هدفمند و برنامه ریزی شده باشد تا تاثیر مثبتی بر سئو و دیجیتال مارکتینگ بگذارد. در این بخش به بررسی این اقدامات می پردازیم:
استراتژی لینک سازی داخلی
استراتژی لینک سازی خارجی
نقش لینک سازی در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
بدون تولید محتوا، لینک سازی معنایی ندارد و در این شرایط نمی توان هیچ اقدام موثری برای بهبود سئوی سایت و دیجیتال مارکتینگ انجام داد. در واقع بدون محتوای خوب، لینک سازی سخت می شود و بدون لینک سازی محتوای خوب دیده نمی شود.
لینک سازی کمک می کند کاربران بتوانند به محتوای شما دسترسی راحت تری داشته باشند و همین موضوع ارزش صفحات سایت و سئوی سایت را بهبود می دهد. لینک سازی کمک زیادی به برندینگ می کند و باعث جذب ترافیک هدفمند و توسعه جامعه مخاطبان شما خواهد شد. در نتیجه شاهد افزایش فروش و درآمدزایی بیشتر خواهید بود.
منبع: رایا مارکتینگ
اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید، می توانید برای دریافت خدمات سئو با ما در تماس باشید.